Jä­sen­kir­je 7 2016

Tampere 13.12.2016

Hyvät Pirkanmaan Vasemmistoliiton jäsenet

Takanamme on aktiivinen poliittinen syksy, kiitos siitä kuuluu meille kaikille vasemmistoliiton jäsenille. Perusporvarihallituksen masentavista toimista huolimatta olemme jaksaneet etsiä ja näyttää vaihtoehtoja huonoille päätöksille niin valtakunnan politiikassa kuin kunnissakin. Tästä on hyvä jatkaa kohti kuntavaaleja.

Huomenna, keskiviikkona 14.12. kolmesta kuuteen on piiritoimiston ovet avoinna ja glögi kuumana tervetuloa.

Vasen Kaistan joulun ja uuden vuoden tervehdyksen ehtii vielä

Verkkolehtemme voi erinomaisesti: lukijoiden ja tekijöiden määrä on kasvussa.  Kaistaa toimitetaan vapaaehtoisvoimin. Kävijöiden ja juttujen lisääntymisen vuoksi kaistan teknistä alustaa ei voi enää täysin pyörittää vapaaehtoisin voimin vaan atk-palveluita pitää myös ostaa. Vasen Kaistan kulut on katettu tervehdyksistä ja mainoksista saatavilla tuloilla. Tervehdyksen laittaminen Vasen Kaistalle on oiva tapa tukea lehden julkaisemista. Yksityishenkilöt saavat määrittää tervehdyksen hinnan itse, yhteisölle tervehdyksen minimihinta on 30 euroa.  Joulun ja uuden vuoden tervehdysten lähettämisestä lisää tietoa Vasen Kaistalta: http://www.vasenkaista.fi/tervehdykset/  Terrvehdyksiä voi lähettää 18.12.2016 asti.

Sosiaali- ja terveysuudistuksen tehtäväksi vähentää terveyseroja

Piirijärjestön syyskokous otti kantaa sosiaali- ja terveysuudistukseen ja  vaati uudistukse alkuperäisen tavoitteen palauttamista eli kaikkien suomalaisten terveyden ja hyvinvoinnin parantamisen. Uudistuksen tehtävänä tulee olla tarjota kaikille Suomessa asuville yhdenvertaiset oikeudet ja mahdollisuudet käyttää sosiaali- ja terveyspalveluja. Koko kannanotto on luettavissa piirijärjestön sivulla.

Vasen Kaistan juttu piirikokouksesta
Piirikokouksen tunnelmista voi lukea lisää Vasen Kaistan jutusta

Piirikokous valitsi minut jatkamaan piirin puheenjohtajana, kiitos luottamuksesta, jatkan mieluusti tehtävässä. Ensimmäisenä varapuheenjohtaja jatkaa Antti Salonen. Veera Kiretti Valkeakoskelta aloittaa uutena toisena varapuheenjohtajana.

Piirihallituksen jäseniksi valittiin Ilkka Hirvi (Tampere, uusi), Milla Jurva (Tampere), Jouko Koivunen (Pirkkala, uusi), Satu Kosola (Lempäälä, uusi), Jari Laihia (Akaa, uusi), Vilho Ponkiniemi (Hämeenkyrö), Leena Saarela (Sastamala), Marja-Leena Torkki (Nokia), Sami Vastamäki (Ylöjärvi) ja Risto Viitanen (Virrat). Piirihallituksen varajäseniksi valittiin Timo Rautanen (Kangasala), Jari Salmi (Valkeakoski) ja Jarno Tuohiniemi (Nokia, uusi).

Kiitos kuluneesta vuodesta, rauhallista joulua ja vaalivoittoista uutta vuotta

Sinikka

Sinikka Torkkola