Vir­va-Ma­ri Rask Pir­kan­maan va­sem­mis­to­lii­ton joh­toon

Pirkanmaan vasemmistoliiton uusi puheenjohtajisto. Vasemmalta puheenjohtaja Virva-Mari Rask, 2. varapuheenjohtaja Johannes Asikainen ja 1. varapuheenjohtaja Niko Vallenius

Pirkanmaan vasemmistoliiton uutena puheenjohtajana aloittaa lempääläläinen koneenasentaja Virva-Mari Rask. Tampereella lauantaina 12.10. kokoontunut piirikokous valitsi 1. varapuheenjohtajaksi Niko Valleniuksen Tampereelta ja 2. varapuheenjohtajaksi niinikään tamperelaisen Johannes Asikaisen.

Uusi puheenjohtajisto ja piirihallitus aloittavat vuoden alussa. Piirihallituksen jäseniksi valittiin Sanna-Maria Anttila, Ilkka Hirvi, Oskari Jokinen ja Sinikka Torkkola Tampereelta, Leena Saarela Sastamalasta, Timo Rautanen Kangasalta, Anne Lappalainen Orivedeltä, Anni Niska ja Jari Numminen Valkeakoskelta, Aki Leppänen, Erkki Moisio ja Sami Vastamäki Ylöjärveltä, Nina Söderholm Lempäälästä, Risto Viitanen Virroilta, Jari Laihia Akaasta,  Mirka Löf Hämeenkyröstä, Marja-Leena Torkki Nokialta sekä Senni Almusa Pirkkalasta.

Piirihallituksen varajäseniksi valittiin Timo Haapanen Sastamalasta, Jarno Tuohiniemi Nokialta, Esa Salminen Lempäälästä sekä Tatu Ahponen ja Jonne Leivo Tampereelta.

Piirikokous valitsi myös piirikohtaiset puoluevaltuutetut vasemmistoliiton puoluevaltuustoon 2019-2022. Valituiksi tulivat äänimääräjärjestyksessä Tatu Ahponen, Jouni Sirén, Sanna-Maria Anttila, Noora Tapio ja Veera Kiretti.

Varajäseniksi puoluevaltuustoon valittiin järjestyksessä Aapo Niemi, Johannes Asikainen, Leena Saarela, Marja-Leena Torkki ja Kukka Kunnari.

Piirikokous päätti myös esittää puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi Tatu Ahposta ja puoluehallituksen jäseneksi Jouni Siréniä. Piirijärjestö esittää myös vasemmistoliiton varapuheenjohtajistoon Minna Minkkistä.

Piirikokouksessa poliittisen tilannekatsauksen piti kansanedustaja, työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Anna Kontula.

Piirijärjestö otti myös kantaa Pirten myyntiä vastaan.