Va­sem­mis­to­lii­tol­la on Pir­kan­maal­la yh­teen­sä 335 eh­do­kas­ta

TIEDOTE
JULKAISUVAPAA  28.2. klo 16.00, täydennetty 1.3.2017

Vasemmistoliitolla on Pirkanmaalla yhteensä 327 ehdokasta 18 kunnassa. Tampereella ehdokkaita on täysi lista eli 100 ehdokasta. Tampereen naapurikunnista Kangasalla, Lempäälässä, Orivedellä  ja Ylöjärvellä ehdokkaita on enemmän kuin edellisissä kuntavaaleissa 2012. Kangasalalla ja Ylöjärvellä ehdokkaiden määrä lisääntyi roimasti. Kangasalla ehdokkaiden määrä nousi 12 ehdokkaasta 17 ehdokkaaseen ja Ylöjärvellä 22 ehdokkaasta 30 ehdokkaaseen.

– Vaikka emme saavuttaneetkaan tavoitettamme, enemmän ehdokkaita kuin viime vaaleissa, olen tyytyväinen ehdokasasetteluun. Listoilla on paljon sekä nuoria että uusia ehdokkaita. Tampereella ehdokkaista oli jopa hieman ylitarjontaakin. Lisäksi Tampereen naapurikunnissa vasemmistolla on selvää nostettakin, kommentoi kuntavaalien asetelmia Pirkanmaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja Sinikka Torkkola.

Ehdokkaiden keski-ikä on 49,4 vuotta. Keski-iässä ei ole mukana Akaan ehdokkaita.  Tamperelaisten ehdokkaiden keski-ikä on 43,3 vuotta.  Naisten määrä ehdokkaista nousi hieman, noin yhden prosenttiyksikön. Pirkanmaalla vasemmistoliiton ehdokkaista on naisia 41 prosenttia.

Koko Pirkanmaalla vasemmistoliiton ehdokasmäärä laski hieman. 2012 kuntavaaleissa Vasemmistoliitolla oli 345 ehdokasta. Vasemmistoliitolla ei ole ehdokkaita Kihniössä, Punkalaitumella, Urjalassa eikä Vesilahdella.

Vasemmistoliiton pirkanmaalaisten ehdokkaiden nimet on julkaistu Pirkanmaan Vasemmistoliiton verkkosivulla

Lisätietoja vasemmiston kuntavaalivalmisteluista myös Vasen Kaista verkkolehden kuntavaali-juttusarjasta.

Tiedotetteesta on korjattu ehdokasmäärä 320:stä 327:n 1.3.klo 10.15

Sinikka Torkkola