Pii­ri­hal­li­tus jär­jes­täy­tyi

Piirihallituksen kokoukseen osallistuneet edessä vasemmalta Tatu Ahponen, Satu Kosola, Marketta Hyvärinen ja Marko Honkanen. Takana vasemmalta Sinikka Torkkola, Timo Rautanen, Miska Vesikko, Jarno Tuohiniemi, Marja-Leena Torkki, Risto Viitanen, Niko Vallenius, Anna Jukantupa, Veijo Laitinen ja Jukka Kinos. (Kuva: Ari Jalava.)

Piirihallituksen valitsi järjestäytymiskokouksessaan työvalionkunnan jäseniksi puheenjohtaja Marja-Leena Torkin ja varapuheenjohtajien Tatu Ahponen ja Sinikka Torkkola sekä Niko Valleniuksen. Vallenius vastaa myös piirihallituksen viestinnästä. Työvaliokunnan kokouksiin osallistuvat myös toiminnanjohtaja ja toimistonhoitaja Tiina Jalava. Toiminnajohtaja Jukka Kinos  jää eläkkeelle kevään aikana. Uusi toiminnanjohtaja Aaron Kallinen aloittaa työnsä helmikuun alussa.

Maakuntavaalityöryhmät sosiaali- ja terveyspalvelut, ympäristö ja kaavoitus sekä työllisyys jatkavat toimintaansa. Työryhmien toimintaan kutsutaan kaikkia ohjelman teosta kiinnostuneita.

Sote-ryhmän puheenjohtaja on Marja-Leena Torkki ja jäseniä Terhi HaukkaAnna Jukantupa ja Jarno Tuohiniemi.

Työllisyystyöryhmän puheenjohtajana jatkaa Antti Salonen ja jäseninä Niko Vallenius sekä Miska Vesikko.

Ympäristö- ja kaavoitustyöryhmän puheenjohtaja on Sinikka Torkkola, jäseninä Tatu Ahponen, Marko Honkanen ja Marketta Hyvärinen.

Piirihallitus valitsi myös Pirkanmaan maakunnan yhteistyöryhmään (MYR) Harri Asikaisen.

Piirihallituksen kokoukset kevätkaudella ovat 28.2; 28.3. ja 25.4. Toukokuun ja kesäkuun kokousajankohdat päätetään myöhemmin.