Me teim­me vaa­li­voi­ton. Kii­tos vaa­li­työs­tä, nyt koh­ti eu­ro­vaa­le­ja!

Hyvät Pirkanmaan Vasemmistoliiton jäsenet

Me teimme sen, vaalivoiton! Vasemmistoliitto kasvatti kannatustaan koko maassa 1,1 prosenttiyksikköä, kansanedustajien paikkoja tuli lisää neljä. Kiitokset onnistumisesta kuuluvat kaikille vasemmistoliiton jäsenille ja aktiiveille. Ilman meidän jokaisen työtä voitto ei olisi ollut mahdollinen. Tästä on hyvä jatkaa eurovaaleja kohti.

Loistavasta valtakunnallisesta tuloksesta huolimatta tulos oli Pirkanmaalla pienoinen pettymys. Verrattuna eduskuntavaaleihin 2015 kannatuksemme kasvoi 0,3 prosenttiyksikköä ja saimme 2564 ääntä lisää. Kansanedustaja Anna Kontula uusi paikkansa komealla 6994 äänellä. Tavoitteena ollut toinen kansanedustajan paikka jäi kuitenkin 1566 äänen päähän.

Lue lisää vaalituloksesta Vasen Kaista -verkkolehden jutuista:

Vasemmistoliiton kannatus kasvoi Pirkanmaalla https://vasenkaista.fi/2019/04/vasemmistoliiton-kannatus-kasvoi-pirkanmaalla/

Kokoomukselle jäi vain yksi vaalipiiri, vasemmisto eteni kaikissa

Tervetuloa piirikokoukseen

Pohdimme yhdessä vaalitulosta Pirkanmaan vasemmiston piirikokouksessa lauantaina 27.4. klo 11. Tampereella Ylävitosessa (Näsilinnankatu 22 A 5 krs.). Ilmoittautuminen alkaa klo 10. Ajankohtaisesta poliittisesta tilanteesta puhuu eurovaaliehdokas Sinikka Torkkola.

Piirikokoukseen voivat osallistua kaikki Pirkanmaan vasemmiston ja sen jäsenyhdistysten jäsenet. Piirikokouksen asiakirjat on luettavissa ja tulostettavissa piirin verkkosivulta: http://pirkanmaa.vasemmisto.fi/piirikokous/kevatpiirikokous-la-27-4-klo-11-ylavitosessa/ . Olet lämpimästi tervetullut kokoukseen.

Kohti eurovaaleja,ilmoittaudu talkoolaiseksi

Europarlamenttivaalit järjestetään 26.5. Ennakkoäänestys kotimaassa keskiviikosta tiistaihin 15.-21.5. ja ulkomailla keskiviikosta lauantaihin 15.-18.5. Vasemmistoliitolla on maassa 20 ehdokasta, Pirkanmaalta Sinikka Torkkola.

Eurovaaleissa tarvitaan jälleen kymmeniä talkoolaisia. Tervetuloa mukaan rentoon, reippaaseen ja hauskaan vaalivoiton takojien joukkoon. Talkoolaistyön järjestelyjen sujuvoittamiseksi ole hyvä ja ilmoittaudu tällä lomakkeella: https://forms.gle/VjpPzzWaqFt9GMSw5

Pirkanmaalla eurovaalikampanja käynnistyy vapun aikoihin. Eurooppa-päivänä 9.5. järjestetään Työväenmuseo Werstaalla musiikkiteatteriesitys Oikeus konekiväärin piipussa ja sen jälkeen keskustelutilaisuus. Teatteriesitys alkaa klo 18. Teatteriesitys on Werstaan työväentalolla, jonka katsomo on 50-paikkainen. Liput maksavat 15 euroa. Jos haluat varmistaa osallistumisesi, kannattaa tehdä ennakkovaraus sähköpostitse pirkanmaanvas@pirkanmavas.fi.  Lue lisää musiikkinäytelmästä kaistan kalenterista: https://vasenkaista.fi/events/event/oikeus-konepistooolin-piipussa/

Teatterin jälkeen on keskustelutilaisuus Oikeudenmukainen Eurooppa. Mukana keskustelussa ovat europarlamentaarikko Merja Kyllönen ja eurovaaliehdokas Sinikka Torkkola.

Vapputervehdykset Vasen Kaista -verkkolehteen

Tuttuun tapaan Vasen Kaistan sivuilla julkaistaan vapputervehdyksiä, joiden tulot käytetään Kaistan ylläpitokuluihin ja toimituksen koulutukseen. Tervehdykset voi lähettää verkkolomakkeen kautta. Lomake, jossa on myös ohjeet tervehdyksen maksamisesta ja kuvan lähettämisestä, on osoitteessa  osoitteessa: https://forms.gle/hb2r1L84JHR55YKj6

Vappua juhlitaan perinteisesti ympäri Pirkanmaata. Lisätietoja juhlista Vasen Kaistan kalenterista https://vasenkaista.fi/tulevat-tapahtumat/. Vapputapahtumat päivittyvät pääsiäisen jälkeisellä viikolla.

Jäsenkirjeet on luettavissa myös piirin verkkosivuilla: http://pirkanmaa.vasemmisto.fi/

Tapaamisiin piirikokouksessa, hyvää pääsiäistä!

Marja-Leena Torkki
Pirkanmaan vasemmistoliitto