Jä­sen­kir­je 2/2018

Hyvä Pirkanmaan Vasemmistoliiton jäsen

Tervetuloa kevätpiirikokoukseen Lempäälään Kuljun työväentalolle lauantaina 21.4. klo 11–16. Piirikokouksessa käsitellään edellisvuoden toimintakertomus ja tilinpäätös, minkä lisäksi asialistalla on tuleviin maakuntavaaleihin valmistautuminen. Kokouksessa puhuu kansanedustaja Anna Kontula.

Kokouksen esityslista ja toimintakertomus ovat ladattavissa piirin verkkosivuilla. Tilinpäätös esitellään kokouspaikalla.

Piirin kokouksiin ovat tervetulleita osallistumaan äänivaltaisina kokousedustajina kaikki vasemmistoliiton jäsenet, jotka kuuluvat johonkin Pirkanmaan alueen puolueosastoon, tai ovat kunnallisjärjestön tai piirijärjestön suoria henkilöjäseniä.

Maakuntavaalien ehdokasasettelu jatkuu kuumana. Jos olet kiinnostunut ehdokkuudesta, tai tiedät hyvän ehdokkaan, vinkkaa siitä meille. Piirin verkkosivuilla löytyy linkki yhteydenottolomakkeeseen ja tulostettava kaavake, joilla voi ilmaista kiinnostuksensa ehdokkuutta kohtaan.

Tulevia tapahtumia

• Tampereen Vasemmiston kevätkokous ti 17.4. klo 17.30 Ylävitosessa
• Tampereen Vasemmiston uusien tapaaminen to 19.4. klo 18 Ylävitosessa
• Pirkanmaan Vasemmiston kevätpiirikokous la 21.4. klo 11 Kuljun työväentalolla Lempäälässä
• Vappu – katso aikataulut Vasen Kaistan tapahtumakalenterista
• Verkkosivut kuntoon! -työpajat Ylävitosessa 15.5. ja 23.5. klo 17. Ilmoittautumislomake

Seuraa Vasen Kaistan tapahtumakalenteria, piirin verkkosivuja ja Facebook-sivua, niin pysyt ajan tasalla tapahtumista.

Vasen Kaistan tapahtumakalenteri
• Piirin verkkosivut
Piirin Facebook-sivut

Vapputervehdykset Vasen Kaistalle, tervetuloa mukaan toimitukseen

Tuttuun tapaan Vasen Kaistan sivuilla julkaistaan vapputervehdyksiä, joiden tulot käytetään kaistan ylläpitokuluihin ja toimituksen koulutukseen. Tervehdykset voi lähettää verkkolomakkeen kautta. Lomake, jossa on myös ohjeet tervehdyksen maksamisesta ja mahdollisen kuvan lähettämisestä, on osoitteessa https://goo.gl/forms/K8rkBfS7BZ3ufsSm1. Lisätietoja ja kuvatervehdysten malli kaistan sivulta: https://vasenkaista.fi/vapputervehdykset/

Kaista on vakiinnuttanut paikkansa Pirkanmaan vasemmiston tiedotuskanavana. Vuonna 2017 kaistalla oli 97 233 istuntoa, 72 680 eri kävijää ja 156 780 sivulatausta. Kaistaa toimitetaan vapaaehtoisvoimin. Tähän mennessä kaistaan on ollut tekemässä lähes 270 toimittajaa ja kuvaajaa.

Kaistan tavoitteena on julkaista monipuolisia juttuja kaikkialta Pirkanmaalta. Kävijätilastot kertovat, että kuntien nimiä klikataan usein. Siksi onkin harmillista, ettei meillä ole tarjota juttuja niille lukuisille kaistalla kävijöille, jotka klikkaavat Nokia ja Valkeakoski –tunnisteita. Olisitko sinä vastaus pulmaamme? Ryhtyisitkö uutisoimaan Nokian tai Valkeakosken tapahtumista?

Onko sinulla juttuideoita ja tahto kirjoittaa niistä? Kuvaatko mielelläsi? Tervetuloa mukaan Kaistan toimitukseen. Jos kiinnostuit, ole hyvä ja ota yhteyttä Sinikka Torkkolaan (s.torkkola@gmail.com, puh. 044 525 2736), niin voidaan sopia kaikille uusille sopiva perehdytysaika.

Mukaan Vasemmistoristeilylle

Kesän iloiseen vasemmistotapaamiseen, risteilylle Silja Europalla Helsingistä 18.–19.8. ehtii vielä. Laivalla on ohjelmaa koko perheelle. Tarjolla on niin politiikkaa kuin viihdettäkin, esiintyjinä mm. Vuokko Hovatta ja Paleface.

Varaa matkasi Matkavekan sivuilta tai puhelimitse numerosta 020 120 4000. Pirkanmaalta järjestetään bussikuljetus satamaan ja takaisin. Kuljetuksen aikataulun ja ilmoittautumisohjeet löydät täältä.

Pirkanmaan Vasemmiston puolesta

Marja-Leena Torkki