Eh­dok­kaat puo­lue­val­tuus­toon esit­täy­ty­vät

Pirkanmaan vasemmistoliitto valitsee kevätpiirikokouksessaan viisi varsinaista ja viisi varajäsentä puoluevaltuustoon. Puolueosastoja  ja kunnallisjärjestöjä on pyydetty etukäteen nimeämään ehdokkaita. Ehdokkaita voi esitttää myös piirikokouksessa sunnuntaina 20.3.2015. Esitykset on tehtävä vaalivaliokunnalle klo 13. Esityslomakkeen voi tulostaa tästä

Ehdokkaita on pyydetty täyttämään esittelylomake tämän sivun esittelyä varten.  Nässä esittelyissä ovat mukana ne, jotka ovat lähettäneet esittelytiedot ennakkoon. Sivuja täydennetään sitä mukaan kun esittelyjä ilmoitetaan. Ehdokkaan esittelylomakkeeseen pääsee tästä.

Ahponen Tatu (1)Tatu Ahponen

Olen 32-vuotias Nekalassa asuva Mansen punavihreiden puheenjohtaja, joka on toiminut jo vuosia puolueessa ja Vasemmistonuorissa. Haluan puoluevaltuustoon antaakseni asiantuntemukseni ja osaamiseni siihen, että rakennamme Vasemmistoliittoa joka voittaa seuraavat vaalit ja tekee sillä välin jäntevää oppositiopolitiikkaa. Lähellä sydäntäni ovat hyvinvointipalveluihin liittyvät kysymykset, epätyypillisissä työsuhteissa olevien asiat ja kansainvälinen politiikkka. Sähköposti: kantalooppiATgmail.com

Jaakkola HenrikHenrik Jaakkola

Olen 25-vuotias tamperelainen valtio-opin opiskelija sekä Mansen punavihreiden entinen puheenjohtaja. Opiskelen keväällä Saksassa, kesällä palaan Tampereelle. Liityin puolueeseen sekä Vasemmistonuoriin 2011. Olen ollut Vasemmiston kuntavaaliehdokkaana, Vas.nuorten hallituksessa sekä perustanut Vasemmistoliitto-ryhmän Facebookissa. Jäsenillä tulisi olla yhä suurempi rooli puolueessa. ahdon edustaa tätä kantaa puoluevaltuustossa.  Sähköposti:  jaakkola.henrik.o AT student.uta.fi; Twitter: @HenrikJaakkola

Milla JurvaMilla Jurva

Olen 28-vuotias, kemiläislähtöinen, noin 10 vuotta sitten tamperelaistunut aineenopettaja ja FM. Takavuosina olin mukana opiskelijaliikkeessä, ja nyt parin vuoden politiikkatauon jälkeen olen jälleen aktivoitunut vasemmistoliitossa. Olen jäsen Keski-Tampereen vasemmiston johtokunnassa sekä Pirkanmaan vasemmiston piirihallituksessa. Puoluetoiminnassa haluan keskittyä etenkin koulutukseen, sivistykseen ja työelämän muutoksiin liittyviin kysymyksiin. Sähköposti: millajurva ATgmail.com

Rauno KesseliRauno Kesseli

Olen ollut aktiivisesti mukana niin ay-politiikassa kuin kunnallispolitiikassakin jo 30:n vuoden ajan. Ylöjärven kaupunginvaltuustossa olen ollut yhtäjaksoisesti 28 vuotta. Täytän ensi joulukuussa 60 vuotta. Minulla on vaimo ja kaksi aikuista lasta, sekä uusperheessä kaksi lasta. Harrastan aktiivisesti liikuntaa muun muassa  ikämiesjääkiekkoa. Uutena harrastuksena lajivalikoimaani on tullut biljardi. Uskon että kokemukseni kautta voin tuoda ajatuksia ja ideoita vasemmistoliiton politiikkaan. Vapaus, veljeys, tasa-arvo!
Sähköposti:  rauno.kesseli AT ylojarvi.fi; puhelin:  0500-719394

Veera KirettiVeera Kiretti

Tunnustaudun feministiksi, jonka elämäntehtävä on puolustaa heikompaa. Ammatiltani olen nuoriso-ohjaaja ja kotoa löytyy kaksi alakouluikäistä lasta. Valkeakosken vasemmistoliiton puheenjohtaja, Pirkanmaan vasemmistoliiton piirinhallituksen jäsen. Sähköposti: kiretti.veera AT gmail.com  ; puhelin: 040 7239904

Heikki Lakkala

Olen entinen vasemmistodemari, ja ollut aina ollut aleniuslainen, mutten voinut liittyä SKDL:oon, koska siihen kuuluivat Tsekkoslovakian miehityksen puolustajat. Olin vuosia Sadankomitealiiton puheenjohtaja. SDP liukui minusta pois oikealle, ja Vasemmistoliitto edustaa sitä, mihin työväenliikkeessä 1972 liityin. Olen VK:n toimituskunnasssa ja aiemmin ollut mm. Uudistuvassa Ihmiskunnassa ja Paxin (Sadis/Rauhanliitto) päätoim. Pj:ksi kannatan Litä, ps:ksi Sinikkaa. Sähköposti: heikki.lakkala AT uta-fi; puhelin:  466818170

Hannu_Lehikoinen_kuva: Marja-Liisa_TorniainenHannu Lehikoinen

Olen 59 vuotias opettaja. Olen liittynyt SDNL:ään 1970 luvun puolessa välin. 1970 luvun lopulta lähtien olen toiminut erilaisissa kunnallisissa ja ylikunnallisissa luottamustoimissa. Olen ollut ammatillisen koulutuksen kuntayhtymissä valtuuston ja hallituksen jäsenenä pitkän aikaa. Nykyisin olen kunnanvaltuutettu ja teknisen lautakunnan jäsen. Olen myös puoluevaltuuston jäsen. Samoin olen jäsenenä Osuuskunta Tradekan hallituksessa. Sähköposti: hannu.lehikoinen AT lempaala.fi; puhelin:  400893752

Rauno_Lehtinen_Koneella_1024x766_Petri_Lahtinen-001Rauno Lehtinen

Olen 56-vuotias metallimies Pirkkalasta. Nykyiseen työpaikkaani Pirkkalan Huovin teollisuusalueella menin joulukuussa 1980. Kiinnostukseni politiikkaan heräsi teini-ikäisenä, kultaisella 70-luvulla. Luottamustehtävät alkoivat 1988 työsuojelutehtävissä, 2001 minut valittiin pääluottamusmieheksi. Kunnallispolitiikassa ensimmäinen kausi meni I varavaltuutettuna ja teknisen lautakunnan jäsenenä. Vuodesta 2008 olen ollut varsinainen valtuutettu ja kunnanhallituksen jäsen. Ammattiyhdistysliikkeessä minulla on lukuisia luottamustehtäviä sekä SAK:ssa että Metalliliitossa. Pirkkalaan muutin syyskuussa 1992. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kaksi lasta. Jos politiikalta aikaa jää, käytän vapaa-aikani kuntoillen ja lueskellen. Sähköposti:rauno.lehtinen ATtelemail.fipuhelin: 0405368407

Tuula Linnusmäki 200Tuula Linnusmäki

Olen tanssiva mielisairaanhoitaja Lempäälästä. Olen toiminut kunnallispolitiikassa vuodesta 2000; kunnanhallituksessa, lautakunnissa ja valtuutettuna. Vasemmistoliitossa toimin tällä hetkellä P piirihallituksessai ja  työvaliokunnassa, puoluevaltuustossa, Lempäälän kunnallisjärjestö puheenjohtajana. Olen myös Lempäälän valtuuston varavatuutettu, Pirkanmaan maakuntahallituksen jäsenenä, Pirkanmaan Tanssin Keskus ry:n puheenjohtajana ja Esittävien taiteiden harjoitus- ja tutkimusryhmän hallituksen jäsenä. Minulla on kolme opiskelevaa lasta. Sähköposti:  tuula.linnusmaki AT kolumbus.fi; puhelin: 451270889

Mäntylä JormaJorma Mäntylä

YTT, tutkija,kunnanvaltuutettu, rakennus- ja ympäristölautakunnan jäsen
Twitter-tili,
Puhelin: 0400-333575

Kiti NeuvonenKiti Neuvonen

Olen eläkkeellä oleva artisti/laulaja/laulunopettaja/tuottaja ja pitkän linjan vasemmistoliittolainen. Olen Itä-Tampereen vasemmiston hallituksen jäsen, Pirkanmaan Vasemmistoliiton piirihallituksen ja puoluevaltuuston varajäsen. Kaksissa viimeisissä eduskuntavaaleissa olin 2011 Niina Koivuniemen ja 2015 Sinikka Torkkolan vaalipäällikkö. Erityisosaamisalueeni on taide-, kulttuuri- ja koulutuspolitiikka sekä erilaisen tilaisuuksien ja tapahtumien järjestäminen. Sähköposti: kissalaakso AT elisanet.fi

Leena Saarela 200Leena Saarela

Ammatiltani olen sairaanhoitaja. Olen Vammalan Vasemmistoliiton hallituksen jäsen ja toimin kaupunginvaltuutettuna ja kaupunginhallituksen jäsenenä Sastamalassa. Yhden kauden olen ollut Vasemmistoliiton puoluevaltuustossa varajäsenenä. Näiden lisäksi toimin Tehyn Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ammattiosaston hallituksessa. Sähköposti:  leena.saarelaAT kopteri.netpuhelin: 505553733

Jouni Siren 200 X 200 kuva Cai MelakoskiJouni Siren

Olen 49-vuotias yrittäjä ja kansalaisaktivisti. Elantoni hankin kääntäjänä työosuuskunnassa. Vasemmistoliitossa olen toiminut kymmenisen vuotta. Nyt olen kolmatta kautta Tampereen Vasemmiston puheenjohtajana. Vasemmiston perusteemojen, eli reilun työn, tasa-arvon, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja ihmisen ja ympäristön hyvinvoinnin, ohella pyrin tuomaan esiin duunariyrittäjien eli itsensätyöllistäjien ja pienyrittäjien asiaa. Facebook: Jouni Siren politikoi; Twitter: @jouni_siren; sähköposti:  jouni.siren AT kolumbus.fi; puhelin: 040 7247640

LauTohka Laura (1)ra Tohka

Olen 53-vuotias tiedottaja Tampereelta. Tutustuin puoluevaltuuston toimintaan 2004—2007, jolloin osallistuin sen kokouksiin puoluehallituksen varajäsenenä. Olin eduskuntavaaliehdokkaana Pirkanmaalla 2007, mikä oli valtava ponnistus. Koska yleinen poliittinen tilanne on mikä se on, en voi enää katsoa asioita sivusta, vaan on aika taas osallistua aktiivisemmin järjestötoimintaan. Olisin asiantunteva ja aidosti punavihreä puoluevaltuuston jäsen. Sähköposti:  laura.tohka AT gmail.com;  puhelin: 040 587 6906

SinikkaTo rkkola 200Sinikka Torkkola

Poliittista vaikuttamista olen tehnyt koko ikäni, vain tavat ja areenat ovat vaihdelleet. Vasemmistoliitossa vaikutan puoluehallituksen jäsenenä ja Pirkanmaan piirin puheenjohtajana. Työntekijöiden etuja valvon Tampereen yliopiston pääluottamusmiehenä. Rakkain harrastukseni on Vasen Kaista -verkkolehden päätoimittajuus. Olen myös varavaltuutettu ja PSHP:n hallituksen jäsen. Ammatiltani olen tutkija, toimittaja ja sairaanhoitaja.  Verkkosivu: sinikkatorkkola.fi, minut tavoittaa myös Facebookista ja Twitteristä @sinikkatorkkolaSähköposti: s.torkkola AT gmail.com; puhelin: 044 5252736

Puoluevaltuustoehdokkaina ovat myös

Jouni Ahlgren (Valkeakoski) ja Kimmo Lamminsivu (Nokia)

Puoluevaltuusto

Etusivun kuva on kuvakaappaus puoluevaltuuston marraskuun 2015 kokouksen videolähetyksestä. Puoluevaltuuston kokoukset lähetetään suorana verkossa. Linkki lähetykseen on vasemmistoliiton sivuilla.