Si­nik­ka Tork­ko­la eh­dol­le va­sem­mis­to­lii­ton puo­lue­sih­tee­rik­si

Pirkanmaan Vasemmisto
Pohjanmaan Vasemmisto

Juupajoki 17.1.2015                                                                                                                                             JULKAISUVAPAA

Vasemmistoliiton Pirkanmaan piirihallitus on nimennyt piirijärjestönsä puheenjohtajan Sinikka Torkkolan vasemmistoliiton puoluesihteeriehdokkaaksi sunnuntaina Juupajoella pitämässään kokouksessaan. Pohjanmaan vasemmiston piirihallitus päätti sunnuntaina pitämässään kokouksessa tukea Torkkolan valintaa vasemmistoliiton puoluesihteeriksi. Puoluesihteeri valitaan kesäkuussa pidettävässä puoluekokouksessa Oulussa,

Lisäksi Pirkanmaan vasemmiston piirihallitus päätti tukea Pohjanmaan vasemmiston piirijärjestön puheenjohtajan Kauko Niemen valitsemista vasemmistoliiton varapuheenjohtajaksi.

Sinikka Torkkola työskentelee tutkijana ja pääluottona (pääluottamusmiehenä) Tampereen yliopistossa. Tampereella asuva, 55-vuotias Torkkola on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden tohtori ja sairaanhoitaja. Hän on vasemmistoliiton puoluehallituksen jäsen, Tampereen kaupunginvaltuuston varavaltuutettu ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirin hallituksen jäsen.

Kauko Niemi on 51-vuotias myyntiesimies Kokkolasta. Aiemmin hän on työskennellyt puuseppänä ja pääluottamusmiehenä. Kunnallisissa luottamustehtävissä hän on toiminut vuodesta 1988. Niemi on myös vasemmistoliiton puoluevaltuuston jäsen.

Toiminnanjohtaja Jukka Kinos p. 040-7431153

Sinikka Torkkola, p. 044-5252736

Kauko Niemi, p. 0505558548

Torkkolan kotisivu, http://www.sinikkatorkkola.fi/