Mar­ja-Lee­na Tork­ki Pir­kan­maan Va­sem­mis­to­lii­ton pu­heen­joh­ta­jak­si

Marja-Leena Torkki kuva Antti Yrjönen
Marja-Leena Torkin kuvasi Antti Yrjönen.

JULKAISUVAPAA

25.11.2017

Marja-Leena Torkki Nokialta valittiin Pirkanmaan Vasemmistoliiton puheenjohtajaksi

Piirikokous valitsi piirijärjestön puheenjohtajaksi Marja-Leena Torkin Nokialta, ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Sinikka Torkkola Tampereelta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Tatu Ahponen Tampereelta.

Puheenjohtajaksi valittu on 58-vuotias, laboratoriotyönjohtaja Nokialta. Marja-Leena Torkki on varavaltuutettu sekä rakennus-  ympäristölautakunnan jäsen. Hän on toiminut useita vuosia piirijärjestössä hallituksen jäsenenä.

– On hyvä lähteä Pirkanmaan vasemmistoliiton puheenjohtajaksi, sillä vasemmistoliitolla on nyt imua. Tämä näkyy paitsi kannatuksen myös jäsenmäärän kasvuna. Pirkanmaalla vasemmistoliiton jäsenmäärä on kasvanut vuoden 2017 aikana16 prosenttia, 156 jäsenellä, iloitsee tuore puheenjohtaja Marja-Leena Torkki.

Tatu Ahponen Tampereella 30. tammikuuta 2017. Kuva: Antti Yrjönen

Ensimmäinen varapuheenjohtaja Sinikka Torkkola on 57-vuotias Tampereen yliopiston tutkijatohtori ja pääluottamusmies. Hän on Tampereen kaupunginvaltuutettu ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirin hallituksen sekä Vasemmistoliiton puoluehallituksen jäsen.

Toinen varapuheenjohtaja Tatu Ahponen on 33-vuotias, kielenkääntäjä ja yrittäjä Tampereelta. Ahponen on aiemmin toiminut Hämeen Vasemmistonuorten puheenjohtajana- Hän on myös Tampereen liikennelaitoksen johtokunnan jäsen ja Vasemmistoliiton puoluevaltuuston varajäsen.

Piirikokous äänesti varapuheenjohtajan valinnasta. Torkkola sai 27 ääntä, Ahponen 26  ja Jari Numminen Valkeakoskelta 25 ääntä.

Piirihallituksen valittiin 13 jäsentä ja viisi varajäsentä. Jäseniksi valittiin Marko Honkanen (Nokia), Marketta Hyvärinen (Pirkkala), Anna Jukantupa (Ylöjärvi) Satu Kosola (Lempäälä),  Jari Laihia (Akaa), Timo Rautanen (Kangasala), Tiina Rokka (Valkeakoski), Leena Saarela (Sastamala), Antti Salonen (Tampere), Jenni Saxholm (Orivesi), Jouni Sirén (Tampere),  Miska Vesikko (Hämeenkyrö) ja Risto Viitanen (Virrat). Varajäseniksi valittiin Jarno Tuohiniemi (Nokia), Jari Numminen  (Valkeakoski), Ilkka Hirvi Tampere),  Niko Vallenius (Tampere) ja Sami Vastamäki (Ylöjärvi).

Puheenjohtaja  Marja-Leena Torkki, 050-4007787

Toiminnanjohtaja Jukka Kinos, p.  040 -743 1153