So­tea ja kun­ta­vaa­le­ja No­kial­la, pii­ri­hal­li­tuk­sen pää­tök­siä 2016 2

Pirkanmaan vasemmiston piirihallitus 16.8.2016
Terveisiä sote-uudistuksen tekijöille: yhdenvertaiset palvelut, kiitos.

Piirihallituksen helmikuun kokous (18.2.2016) pidettiin Nokialla. Kokouksessa olivat läsnä myös Nokian vasemmiston aktiivit, kunnallisjärjestön puheenjohtaja Kimmo Lamminsivu, Nokian kaupunginhallituksen jäsen Anneli Lehtonen sekä kaupunginvaltuutettu Matti Haapala.

Piirihallituksen päätösten yhteenveto

Valmistautuminen maakunta- ja kuntavaaleihin

Ennen kokousta  klo 18 -19 piirihallitus ja nokialaiset vasemmistoaktiivit keskustelivat kunta- ja maakuntavaaleihin valmistautumisesta.

Piirihallitus teki kunta- ja maakuntavaleista seuraavat päätökset

• Aloitetaan maakuntaohjelman valmistelu lähtökohtana temaattiset aiheet, kuten koulutus, sosiaalipolitiikka, terveyspalvelut. Ohjelmaa valmistelee työryhmä, jota vetävät vasemmiston Pirkanmaan maakuntavaltuustoryhmän puheenjohtaja Rauno Kesseli ja maakuntahallituksen jäsen Tuula Linnusmäki.  Ohjelmaa käsitellään seuraavan kerran hallituksen toukokuun kokouksessa.
  • Tehdään samalla myös konkreettista vaalityösuunnitelmaa ja valmistellaan kuntien välistä yhteistyötä.
  • Jatketaan suunnittelua kuntatapaamisessa 20.3. 2016  klo 11 – 12.30 Tampereen vanhalla kirjastotalolla.

Valmistautuminen puoluekokoukseen

• Puolueosastojen ja kunnallisjärjestöjen ehdokkaita puoluekokousedustajiksi ja puoluvaltuutetuiksi odotetaan 11.3. mennessä.
  • Puolueen tavoiteohjelman luonnos on käsitelty puoluehallituksessa, seuraavaksi ohjelma käsitellään puoluevaltuuston kokouksessa 19.3 ja sen jälkeen alkaan tavoiteohjelman käsittely piireissä ja osastoissa.
  • Katso lisää puoluekokoukseen valmistautumisesta piirin puoluekokoussivulta.

Piirihallituksen seuraava kokous on 3.3.2016. Kokouksessa arvioidaan piirinjärjestön toiminta vuonna 2015 ja käsitellään piirikokouksen asiakirjat: toimintakertomus ja toimintasuunnitelma- Kevään muut kokoukset ovat 14.4; 12.5. Kesäkuun kokouksen ajankohta on vielä päättämättä. Kevätpiirikokous on sunnuntaina 20.3.