Pir­kan­maan Va­sem­mis­ton jä­sen­kir­je 3/2018: Hy­vää ke­sää!

Hyvä Pirkanmaan Vasemmistoliiton jäsen

Kesä on taas täällä lukuisine tapahtumineen. Vasemmisto näkyy kesällä eri puolilla Pirkanmaata. Katso lista kesätapahtumista Vasemman kaistan tapahtumakalenterista ja tule mukaan rientoihin. Ehdokkaaksi lupautuneille ja ehdokkuudesta kiinnostuneille kesätapahtumat ovat hyviä paikkoja näkyä ja tavata ihmisiä.

Vaaleja tulossa

Maakuntavaalit

Maakunta- ja sote-palveluiden uudistuksen jatko on tätä kirjoitettaessa edelleen epävarmuuden peitossa. Meidän on kuitenkin jatkettava valmistautumista siihen, että maakuntavaalit kaikesta huolimatta tulevat. Todennäköisin ajankohta niille on näillä näkymin ensi vuoden alkupuolella. Jos vaalit toteutuvat, haluamme asettaa niihin täyden listan, eli 118 ehdokasta.

Jos olet kiinnostunut ehdokkuudesta, tai tiedät hyvän ehdokkaan, vinkkaa siitä meille. Piirin verkkosivuilla löytyy linkki yhteydenottolomakkeeseen ja tulostettava kaavake, joilla voi ilmaista kiinnostuksensa ehdokkuutta kohtaan.

Kiitos ehdokassitoumuksen jo toimittaneille. Lähetämme tietoa maakuntavaaleista heti, kun saamme niistä uutta tietoa. Maakuntavaaleihin valmistautuminen jatkuu syksyllä mm. ehdokaskoulutuksin. Ehdokaskoulutuksista ja muista vaaleihin liittyvistä tapahtumista tiedotetaan ehdokkaiksi lupautuneita sähköpostilla sekä piirin verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa.

Eduskuntavaalit

Myös eduskuntavaalien ehdokasasettelu on käynnissä. Piirin tavoitteena on saada ehdokasasettelu valmiiksi syksyn aikana. Osastot ja valitsijayhdistykset voivat esittää jo nyt ehdokkaita piirihallitukselle.

Ehdokkaaksi haluavia pyydetään ilmoittamaan kiinnostuksestaan syyskuun loppuun mennessä. Myös osastoja ja valitsijayhdistyksiä pyydetään tekemään esityksensä siihen mennessä. Tietoja eduskuntavaaleista kootaan piirin sivuille osoitteeseen http://pirkanmaa.vasemmisto.fi/eduskuntavaalit/ .

Eurovaalit

Europarlamenttivaalit pidetään toukokuussa 2019, ellei niiden yhdistäminen eduskuntavaalien kanssa toteudu. Eurovaalien aikatauluista voi lukea oikeusministeriön vaalit.fi – sivustolla.

Seurakuntavaalit

Seurakuntavaalit pidetään 18.11.2018. Ehdokaslistat tulee jättää 17.9. mennessä. Vasemmiston lista vaaleihin on tulossa ainakin Tampereella. Jos olet kiinnostunut seurakuntavaalityöstä Tampereella, ota yhteyttä Ilkka Hirveen (ilkkahirvi@hotmail.com, puh. 050 326 3086). Jos olet kiinnostunut vaalityöstä muilla paikkakunnilla, ota yhteys toiminnanjohtajaan (aaron.kallinen@vasemmisto.fi, puh. 044 206 3332)

Vasemmisto Tampereen seurakuntavaaleissa -Facebook-sivu (linkki)
Vasemman Kaistan juttu edellisistä seurakuntavaaleista

Vasemmisto kesätapahtumissa

• Ke 20.6. Ylöjärven vasemmiston kesäpiknikki, Räikänpuisto klo 17
  • La 30.6. Vanhan kirjallisuuden päivät, Sastamala – Sastamalan Vasemmisto Vammalan torilla klo 9-13
  • Ma 2.7. Vasemmisto Tampereen Keskustorin maanantaimarkkinoilla n. klo 9–13
  • La 7.7. Längelmäveden kesäpäivät, Rönni, Orivesi – vasemmistoliiton teltta, paikalla kansanedustaja Jari Myllykoski. Keskustelutilaisuus klo 13.45 vapaa-ajan asukkaiden palveluista.
  • Pe 20.7 klo 9-18 ja la 21.7. klo 8-15 Oriveden markkinat kaupungintalon ympäristössä. Paikalla KSL:n kahvio.
  • Pe 27.7. – la 28.7. Työväen musiikkitapahtuma, Valkeakoski. Vasemmistoliiton teltta paikalla perjantaina n. klo 15–20 ja lauantaina n. klo 11-20.
  • Pe 27.7. klo 18 keskustelutilaisuus ”Kuka määrää töissä?” – keskustelua työelämästä, työntekijöiden asemasta, #metoo -teemasta ja työn murroksesta. Keskustelemassa kansanedustaja Jari Myllykoski, sosiologi Anu-Hanna Anttila, ay-aktiivi Hanna Rokkanen. Keskustelijalista täydentyy. Keskustelun vetää Sinikka Torkkola.
  • Ma 6.8. Vasemmisto Tampereen Keskustorin maanantaimarkkinoilla n. klo 9–13

Jos osastonne järjestää kesätapahtumia, pyydämme ilmoittamaan siitä Vasemman kaistan tapahtumakalenteriin verkkolomakkeella.

Mukaan Vasemmistoristeilylle

Kesän iloiseen vasemmistotapaamiseen, risteilylle Silja Europalla Helsingistä 18.–19.8. ehtii vielä. Laivalla on ohjelmaa koko perheelle. Tarjolla on niin politiikkaa kuin viihdettäkin, esiintyjinä mm. Vuokko Hovatta ja Paleface.

Risteilyllä viihtyvät myös perheen pienimmät. Tervetulotapahtumassa esiintyy huima Kengurumeininki,  joka jatkaa myös laivan leikkihuoneessa sunnuntaina. Muumipeikkoa pääsee tapaamaan leikkihuoneessa ja hän seikkailee myös matkustajien joukossa. Leikkihuoneessa on paikalla leikittäjiä ja siellä voi osallistua Itämeri-suunnistuksen ”Pandan polkuun” (5-8-vuotiaille).

Varaa matkasi Matkavekan sivuilta tai puhelimitse numerosta 020 120 4000. Pirkanmaalta järjestetään bussikuljetus satamaan ja takaisin. Kuljetuksen reitin, aikataulun ja ilmoittautumisohjeet löydät täältä.

Matkavekan kautta voi varata nyt myös yksittäisiä 30 euron hintaisia hyttipaikkoja C4-luokan hytteihin. Edullisin risteilyhinta ei siis enää edellytä valmiin hyttiseurueen löytämistä. Myös muita hyttejä on edelleen tarjolla. Osa ammattiliitoista ja paikallisosastoista tukee jäsentensä osallistumista vasemmistoristeilylle.

Hinnasto hinnat / henkilö
Hinta määräytyy sen mukaan, montako henkeä hytissä majoittuu.

Hyttiluokka hytti 1:lle hytti 2:lle hytti 3:lle hytti 4:lle
Lux 340 175
A-luokka 210 110 75 59
B-luokka 85 60 48
B2P-luokka 110 60
C-luokka 90 50 37 30

B2p – vuoteet päällekkäin

Hintaan sisältyy; risteily valitussa hyttiluokassa ja Vasemmistoliiton risteilyohjelma.

Muista laittaa ryhmämerkintä (esim. liiton nimi) nettivarauksissa kenttään Ryhmä.

Aurinkoista kesää!

Pirkanmaan Vasemmiston puolesta