Jä­sen­kir­je 5 2017 : Ter­ve­tu­loa elo­ku­viin ja syk­syn se­mi­naa­rei­hin

18.8.2017

Hyvät Pirkanmaan Vasemmistoliiton jäsenet

Tervetuloa elokuun viimeisenä sunnuntaina (27.8. 2017)  elokuviin ja maakuntaseminaariin. Vaikka maakuntavaalit siirtyvät tämänhetkisen tiedon mukaan lokakuulle, niin liiemmälti aikaa ei ole. Etenemme vaalivalmisteluissa suunnitelmien mukaan ja pidämme maakuntaseminaarin sunnuntainan 27.8.2017 klo 11 – 15 Tampereella Rakennustyöväen ammattiosasto 10:n kokoustilassa (Sorinkatu 4).

Tilaisuuden aloittaa puheenvuoro maakuntakaavoituksesta, josta puhuu Pirkanmaan liiton suunnitteluarkkitehti Lassi Majuri ja maakunnallisesta demokratiasta Reijo Kahelin. Vasemmistoliiton maakuntahallituksen jäsen Rauno Kesseli luotaa puheenvuorossaan vasemmistoliiton maakuntapolittiisia linjauksia. Aikaa on varattu keskustelulle. Seminaari aloittaakin maakuntapoliittisen ohjelmamme valmistelun. Ohjelma on julkaistu myös Vasen Kaistan kalenterissa. http://vasenkaista.fi/events/event/maakuntaseminaari/.

Ruokailun järjestämisen vuoksi ilmoittautumiset viimeistään 21.8. puoliin päiviin mennessä tällä lomakkeella https://goo.gl/forms/hmQTfbhC1m5oX8w43

Kyllönen ja reiluja vaatteita

Elokuva Machines virittää keskustelu vaateteollisuudesta Tampereella 27.8.2017  klo 15  elokuvateatteri Niagarassa. Rahul Jain ohjaama elokuva Machines kuvaa vahvasti työläisten olosuhteista suuresta tekstiilitehtaasta Intian Gujaratissa. Olosuhteet muistuttavat menneisyydestä, jolloin ei ollut ay-liikettä, eettisiä työolosuhteita tai työajan rajoituksia.

Elokuvan jälkeen puidaan elokuvan antia paneelissa, johon osallistuu muun muassa Euroopan parlamentin jäsen, presidenttiehdokas Merja Kyllönen ja Teollisuuden Ammattiliitto TEAM Nuorisojaoston jäsen, leikkaaja Veera Hakanperä.

Valtakunnallinen sote-seminaari Tampereella, ilmoittautuminen avattu

Pirkanmaan vasemmisto on  mukana järjestämässä vasemmistoliiton valtakunnallista sote-seminaaria, Sosiaali- ja terveyspalveluiden perusparannus, joka järjestetään 23.9.2017 klo 10.30 – 17 Työväenmuseo Werstaalla. Seminaarissa puhuvat  Juhani Lehto, Anneli Anttonen, Li Andersson, Riitta Luosujärvi, Kati Peltola, Kati Jetsu, Elina Nykyri ja Sinikka Torkkola.  Seminaarin ohjelma on julkaistu Vasen Kaistan kalenteriss. http://vasenkaista.fi/events/event/sosiaali-ja-terveyspalvelujen-perusparannus/

Ilmoittautumiset seminaariin 13.9.2017 mennessä tällä lomakkeella https://goo.gl/forms/R3wT8hGASs9d87cp

Syyskuussa puhumme myös eläkkeistä. Järjestämme yhdessä Eläkeläiset ry:n Pirkanmaan Aluejärjestö ry:n kanssa eläkeseminaarin. Tilaisuus on Tampereella Tapiolassa 11.9. Klo 12 – 15.30. Puhujina ovat Eläkeläiset ry:n valtuuston puheenjohtaja Kalevi Kivistö ja TELAn erityisasiantuntija Janne Pelkonen.

Kiitos tuesta

Kiitos tuestanne tuleviin maakuntavaaleihin. Tällä hetkellä yksityishenkilöiltä on tullut maakuntavaaleihin suunnattua ylimääräistä jäsenmaksua noin 800 euroa. Nyt kerätyt varat korvamerkitään maakuntavaaleihin.

Ylimääräisen jäsenmaksua voi edellen maksaa suoraa piirijärjestön tilille, FI50 1146 3001 0793 07. Kiitos tuesta jo etukäteen.

Aurinkoista elokuuta, tapaamisiin

Sinikka