Jä­sen­kir­je 4 2017 Yli­mää­räi­sen jä­sen­mak­sun ai­ka

22.6.2017

Hyvät Pirkanmaan Vasemmistoliiton jäsenet
Mennyt talvi ja kevät ovat olleet poliittisesti hyvin aktiivista aikaa. Työmme tuotti myös tulosta ja monessa kunnassa on aiempaa enemmän vasemmistoliittolaisia vaikuttamassa kunnan asioihin. Työstä tuollakaan saralla ei ole puutetta. Vielä ennen kesätaukoa pyytäisin jokaista teistä miettimään mahdollisuutta maksaa vapaaehtoinen ylimääräinen jäsenmaksu Pirkanmaan Vasemmistoliitolle.

Piirijärjestö pyytää ylimääräistä jäsenmaksua ensi tammikuun maakuntavaaleja varten. Maakuntavaalit ovat todennäköisesti tammikuussa, vaikka sosiaali- ja terveysuudistus ei onneksi etenisikään porvarihallituksen suunnitelmien mukaan. Puolueella ei ole mahdollisuutta tukea piirijärjestöjen maakuntavaalikampanjointia. Kuntavaalit tyhjensivät myös puolueosastojen tilit. Lehtimainokset ovat erittäin kalliita. Sosiaalisen median mahdollisuuksista huolimatta myös lehtimainoksia tarvitaan. Vähimmillään vaalimainonta on kaikkien ehdokkaiden kuvan, nimen ja numeron julkaiseminen ennakkoäänestyksen alkamispäivänä ja vaaliviikonloppuna. Puolen sivun mainos, johon kaikki ehdokkaat mahtuvat maksaa noin kahdeksan tuhatta euroa. Kaksi mainosta maksaa yhteensä vähintään 16 000 euroa.

Piirihallituksessa olemme keskustelleet useasti maakuntavaalien taloudesta. Ehdokkailta kerättävää maksua ei  ole pidetty hyvänä. Pankkilainaakaan piirijärjestö ei voi ottaa. Niinpä päätimme pyytää tukea meiltä kaikilta jäseniltä. Tällä hetkellä Pirkanmaan Vasemmistoliitossa on noin 1100 jäsentä. Jos jokainen joka suinkin vain pystyy maksaisi  kymmenen euroa tai enemmän ylimääräistä jäsenmaksua, niin voisimme tuon 16 000 euroa saada kokoon. Tämä tietysti edellyttää, että hyvintoimeentulevat maksavat enemmän kuin kymmenen euroa.

Ylimääräisen jäsenmaksun voi maksaa suoraa piirijärjestön tilille, FI50 1146 3001 0793 07

Kiitos tuesta jo etukäteen.

Täyteen lomauneen ei vasemmistoliitto Pirkanmaalla uinahda

Valkeakoskella Työväen musiikkitapahtumassa 27.-30.7. olemme mukana. Perjantaina järjestämme lastentapahtumaa ja lauantaina keskustelutilaisuuden, jossa on mukana myös meppi ja presidenttiehdokas Merja Kyllönen paikalla.

Maakuntavaaliseminaari on 27.8. Tampereella. Ohjelma ja paikka ovat varmistumassa.

Syyskuussa järjestämme yhdessä Eläkeläiset ry:n Pirkanmaan Aluejärjestö ry:n kanssa eläkeseminaarin. Tilaisuus on Tampereella Tapiolassa 11.9. Klo 12 – 15.30. Puhujina ovat Eläkeläiset ry:n valtuuston puheenjohtaja Kalevi Kivistö ja TELAn erityisasiantuntija Janne Pelkonen

Olemme mukana järjestämässä myös valtakunnallista sote-seminaaria, joka 23.9.Tampereella.

Kesän ja syksyn tapahtumista saa lisätietoja Vasen Kaistan kalenterista http://vasenkaista.fi/tulevat-tapahtumat/

Hyvää juhannusta, rentouttavaa kesää, tapaamisiin

Sinikka

Sinikka Torkkola