Eduskuntavaalit

Vasemmistoliitolla on Pirkanmaalla 19 ehdokasta. Tervetuloa mukaan muuttaamaan politiikan suuntaa ja osallistumaan vaalikampanjoihin. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ehdokkaaseen tai hänen vaalipäällikköönsä. Vaalikampanjoissa on jokaiselle tekemistä. Ehdokkaiden ja heidän vaalipäälliköidensä yhteystiedot löytyvät esittelyistä. Vaalitapahtumista ja tukiryhmien kokoontumista saat tiedot Vasen Kaista -verkkolehden tapahtumapalstalta.

Vaalikampanjointiin, kuten lehtimainontaan ja lennäkkeihin, tarvitaan myös rahaa. Voit tukea ehdokkaiden vaalityötä Pirkanmaan Vasemmistoliiton Holvi-keräyksen kautta, jonne pääset tästä tukitililinkistä. Voit antaa suoraa tukea myös ehdokkaan esittelyssä mainitulle tukiryhmän tilille.

Mikko Aaltonen

Talouspäällikkö, 42 vuotta

Olen syntyperäinen tamperelainen vasemmistoliiton kaupunginvaltuutettu. Luottamustoimissani olen toiminut julkisten palveluiden heikommassa asemassa olevien puolesta jotta Pirkanmaa ja koko Suomi olisi kaikille hyvä paikka elää.

Sähköposti: mpaaltonen(AT)gmail.comverkkosivu: mikkoaaltonen.fi
Vaalipäällikkö: Niko Vallenius

Rauno Kesseli
Työsuojeluvaltuutettu, 62 vuotta

Minusta seuraavan hallituksen tulee olla punavihreä ja vasemmistoliiton mukana siinä. Eriarvoistumisen lopettaminen on kirjattava hallitusohjelmaan. Ilmastonmuutos, työelämän murros sekä köyhyyden torjuminen ovat vaalikärkeni.

Sähköposti: rolavi.kesseli(AT)gmail.com
Vaalipäällikkö: Aki Leppänen, aki.m.leppanen(AT)gmail.com

Anna Kontula
Kansanedustaja, tutkija, 41 vuotta

Olen vasemmistolainen poliitikko, keskittynyt tällä hetkellä erityisesti ilmastonmuutoksen, sosiaaliturvan ja työelämän kysymyksiin.

Sähköposti: anna.kontula(AT)eduskunta.fi
Verkkosivu: annakontula.fi

Satu Kosola
Sosionomi, 51 vuotta

Olen vankkumaton hyvinvointivaltion puolestapuhuja. Haluan myös, että opetus ja koulutus säilyvät meillä maksuttomina ja lähtökohtaeroja tasaavina.

Sähköposti: satu.kosola(AT)windowslive.com
Vaalipäällikkö: Tarja Rossi, tarja.rossi(AT)lempaala.fi
Vaalitukitili: Satu Kosolan vaalitilin FI35 5730 0820 9220 66

Katja Kotalampi
Vesihuoltolaitoksen hoitaja, 30 vuotta

Mielestäni kaikilla tulisi olla edellytykset elää, kouluttautua ja tehdä töitä lähtökohdista riippumatta. Aluepolitiikassa korostan pienten kuntien selviytymistä, sillä kaupungistumisellakin on rajansa. Ympäristöasiat ovat minulle tärkeitä jo työurani kautta, ja maailman muuttuessa ympäristöasiat korostuvat entisestään.

Sähköposti: katja.kotalampi(AT)gmail.com
Vaalipäällikkö: Risto Viitanen, risto.viitanen(AT)pp.inet.fi

Anneli Lehtonen
Lehtori, 65 vuotta

Olen kokenut pitkäaikainen kuntapoliitikko, valtuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen ja eläkkeellä yläkoulun matematiikan opettajan yli 30-vuotisesta virasta. Olen osaava, omistautunut ja energinen ja pidän huolta kunnostani liikkumalla.

Sähköposti: anneli.k.lehtonen(AT)gmail.com
Vaalipäällikkö: Merja Techtolin, p. 0405637642, merja.techtolin(AT)hotmail.fi
Vaalitukitili: Nokian Vasemmisto, FI68 4503 0010 4882 98

Kai Muukkonen
Talonmies, pääluottamusmies, 54 vuotta

Sopimisen, en sanelun asialla.

Sähköposti: kai.muukkonen(AT)valkeakoski.fi
Vaalipäällikkö: Veera Kiretti, kiretti.veera(AT)gmail.com

Aapo Niemi
Pääluottamusmies, elintarviketyöntekijä, 37 vuotta

Olen 37-vuotias Sahalahden Saarioisen pääluottamusmies ja ay- ja yhteiskunta-aktiivi. Olen kotoisin Kolhosta Mänttä-Vilppulasta. Nyt asun Vehmaisissa Tampereella yhdessä vaimon ja kahden pienen tyttäreni kanssa. Haluan olla palauttamassa uskoa yhdenvertaiseen ja oikeudenmukaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan, jossa jokainen yksilö on arvokas, riippumatta tuloistaan tai sosiaalisesta asemastaan.

Sähköposti: Aaponiemi13(AT)gmail.com
Vaalitukitili: Aapo Niemen eduskuntavaalitukiryhmä, FI98 5731 6250 1959 44, viite 9991

Iikka Nikkinen
Henkilöstö- ja työsuojeluvastaava, 33 vuotta

Politiikka on väline avata meidän kaikkien kyky positiiviseen muutokseen. Päättäjänä toimin vastavoimana ahneudelle ja ahdasmielisyydelle. Seuraavan hallituksen tehtävänä ei ole ainoastaan tärkeiden uudistuksien tekeminen vaan myös ihmisten uskon palauttaminen politiikkaa ja hyvinvointivaltiota kohtaan.

Sähköposti: iikkapetterinikkinen(AT)gmail.com
Iikka Nikkisen -tukiryhmä: iikantukiryhma(AT)gmail.com
Vaalitukitili: Iikan kampanjatili, FI02 5104 0020 1688 64
Verkkosivu: iikkanikkinen.fi

Anne Nyman
Myyjä, luottamusmies, 54 vuotta

Puolustan pienituloisia, joita on kyykytetty tällä hallituskaudella. Olen tottunut neuvottelija, mutta tarvittaessa löytyy se toinenkin puoli, teräsnyrkki silkkihansikkaassa.

Sähköposti: anne.nyman(AT)nokiankaupunki.fi

verkkosivu: annenyman.vas.fi
Vaalipäällikkö: Helge Nyman, helge.nyman(AT)windowslive.com
Vaalitukitili: Anne Nymanin tukiryhmä, FI32 5293 0920 1950 00

Heli Piirainen
Opettaja, luokanopeopiskelija, 44 vuotta

Olen akaalainen kolmen lapsen äiti, kuntapoliitikko ja intohimoinen harrastelijapuutarhuri. Perheen, politiikkahommien ja harrastusten lisäksi aikani kuluu Tampereen yliopistolla.

Sähköposti: helipiirainen.vas(AT)gmail.com
Vaalipäällikkö: Inka Loppi, inka.loppit(AT)akaa.fi

Ilkka Porttikivi
Rikosseuraamustyöntekijä, 39 vuotta

Sosiaalialan parissa työhistoriansa tehnyt tamperelainen kaupunginvaltuutettu. Sydäntä lähellä erityisesti luonto, asuntopolitiikka ja päihdepalvelut.

Sähköposti: ilkka.porttikivi(AT)gmail.com
Blogi: Puheenvuoro/Uusi Suomi
Vaalipäällikkö: Birgitta Tapaila

Virva-Mari Rask
Koneenasentaja, 40 vuotta

Nelilapsisen uusioperheen aikuinen, joka tekee kaksivuorotyötä koneenasentajana. Toimin Tampereella varavaltuutettuna ja valtakunnan tasolla ammattiyhdistysaktiivina.

Sähköposti: virvamari.rask(AT)gmail.com,
Vaalitukitili: Virva-Mari Raskin eduskuntavaalitukitili, FI45 5228 0320 1387 82

Leena Saarela
Sairaanhoitaja, 54 vuotta

Olen sastamalalainen kaupunginvaltuutettu, Pirkanmaan piirihallituksen jäsen ja puoluevaltuuston varajäsen. Vaikutan myös ammattiyhdistysaktiivina ja toimin Tehyn Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ammattiosaston puheenjohtajana. Haluan Suomen, jossa kaikilla on oikeus julkisesti tuotettuihin palveluihin, koulutukseen, terveydenhuoltoon, työhön, turvaan ja toimeentuloon.

Sähköposti: leena.saarela(AT)kopteri.net
Vaalipäällikkö: Reino Niemi, reinolavi(AT)gmail.com, puhelin: 050-5275727

Antti Salonen
Pääluottamusmies, 40 vuotta

Sähköposti: helpompi.muistaa(AT)gmail.com
Vaalipäällikkö: Jukka-Pekka Hiltunen, puhelin: 040-7694698
Vaalitukitili: EU:n arkinen ulottuvuus. FI26 1555 3000 1109 41, viite:1232
Verkkosivu: helppomuistaa.fi

Liban Sheikh
Yhteiskuntatieteiden opiskelija, 28 vuotta

Olen Savosta Pirkanmaalle solahtanut opiskelija- ja kansalaisaktiivi. Sydämeltäni olen feministi, politiikaltani vasemmistolainen ja asenteeltani vallankumouksellinen.

Sähköposti: libansheikh2019(AT)gmail.com
Vaalipäällikkö: Jari-Pekka Kanniainen, Tukiryhmä Facebookissa

Jouni Sirén
Kääntäjä, osuuskuntayrittäjä, 52 vuotta

Olen osuuskuntayrittäjä, kuntapoliitikko, kansalaisaktivisti, kaupunkiviljelijä ja Tampereen Vasemmiston puheenjohtaja. Pidän ihmisistä, eläimistä ja luonnosta, ja haluan olla mukana tekemässä Suomea, joka huolehtii niistä kaikista.

Sähköposti: jouni.siren(AT)protonmail.com
Puhelin: 040 7247640
Vaalipäällikkö: Tomi Kuhanen, tomi.kuhanen(AT)gmail.com, puh. 0400 971 645

Noora Tapio
Yhteiskuntatutkimuksen opiskelija, 22 vuotta

Toimin kaupunginvaltuutettuna ja sivistys- ja kulttuurilautakunnan jäsenenä Tampereella, jonka lisäksi vaikutan myös Tampereen ylioppilaskunnan edustajistossa, maakuntavaltuustossa ja Vasemmistonuorten hallituksessa sekä työ-, talous- ja elinkeinopoliittisessa jaostossa. Yhdenvertaisuus läpileikkaa kaiken poliittisen toimintani, minkä lisäksi näissä vaaleissa painotan ilmastonmuutoksen hillitsemistä sekä siihen sopeutumista, reilua työelämää sekä riittävää toimeentuloa ja laadukasta, saavutettavaa koulutusta.

Sähköposti: noora(AT)nooratapio.fi, puhelin: 0400-908088,
Verkkosivu: nooratapio.fi
Vaalipäällikkö: Aino Sirén, vaalipaallikko(AT)nooratapio.fi
Vaalitukitili: Noora Tapion tukiyhdistys FI77 4108 0011 3412 06

Raija Westergård
päivätoiminnan ohjaaja, 63 vuotta

Olen suurten ikäpolvien kokemusasiantuntija sekä työni puolesta ikääntyvän Suomen ammattilainen vanhuspolitiikassa, joka on yksi tärkeimmistä vaaliteemoistani, eläkeläisköyhyyden, eriarvoistumiskehityksen ja ilmastonmuutoksen torjumisen ohella. Inhimillisyys kaikessa päätöksenteossa on yksi humaanin ihmiskäsitykseni tärkeä tukipilari ja sen puolesta olen valmis tekemään töitä myös vaalien jälkeen, kuten tähänkin asti.

Sähköposti: raija.westergard(AT)hameenkyro.fi, puhelin: 044 3073262

Verkkosivu