Pirkanmaan Vasemmisto nimesi eduskuntavaaliehdokkaita

Pirkanmaan Vasemmiston tiedote
6.10.2018
Julkaisuvapaa heti

Vasemmistoliiton Pirkanmaan piirihallitus kokousti Mänttä-Vilppulan kaupungintalolla 6.10. Kokouksessa päätettiin ehdottaa piirikokoukselle ehdokkaita ensi kevään eduskuntavaaleihin. Ehdokkaaksi asetettiin Tampereelta kansanedustaja Anna Kontula, 41, talouspäällikkö Mikko Aaltonen, 42, opiskelija Noora Tapio, 22, kielenkääntäjäyrittäjä Jouni Siren, 51, ja rikosseuraamustyöntekijä Ilkka Porttikivi, 38.

Ehdokkaita asetettiin myös Pirkanmaan muista kunnista. Ehdokkaaksi asetettiin Virroilta ympäristötekniikan insinööri Katja Kotalampi, 29, Ylöjärveltä työsuojeluvaltuutettu Rauno Kesseli, 61, Nokialta myyjä Anne Nyman, 54, Hämeenkyröstä päivätoiminnan ohjaaja Raija Westergård, 63, ja Kangasalta henkilöstö- ja työsuojeluvastaava Iikka Nikkinen, 33.

Vasemmistoliitto tulee asettamaan eduskuntavaaleihin täyden listan, josta nyt on asetettu puolet. Loput yhdeksän ehdokasta nimetään tänä syksynä. Lopullisen päätöksen ehdokkaista tekee piirikokous, joka järjestetään lauantaina 10.11.