Pirkanmaan osuuskaupan vaalit

Pirkanmaan osuuskaupan vaalit tulevat jälleen ensi keväänä. Tule mukaan vasemmiston ehdokaslistalle ja ilmoittaudu ehdokkaaksi.

Vaaleissa valitaan 60-jäseninen edustajisto ja edustajiston varajäsenet vuosille 2020–2024. Ehdokasasettelu alkaa 13.1. ja päättyy 31.1.

Äänestäminen on käynnissä 25.3.-6.4.

Osuuskaupan alue on jaettu kolmeen jäsenalueeseen:

Jäsenalue 1: Pohjois-Pirkanmaa, 10 edustajiston jäsentä

• Hämeenkyrö, Ikaalinen, Juupajoki, Jämijärvi, Jämsä, Karvia, Kihniö, Mänttä-Vilppula, Orivesi, Parkano, Ruovesi, Virrat Ylöjärvi

Jäsenalue 2: Etelä-Pirkanmaa, 21 edustajiston jäsentä

• Akaa, Kangasala, Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Pälkäne, Sastamala, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti

Jäsenalue 3: Tampere, 29 edustajiston jäsentä

• Tampere

Listan perustamiseen tarvitaan kolme jäsenalueella asuvaa äänioikeutettua osuuskaupan jäsentä. Ehdokkaaksi voi asettua ennen 1.1.2020 osuuskauppaan hyväksytty, osuusmaksun kokonaan maksanut henkilöjäsen, joka vaalien alla on täysivaltainen (täyttänyt 18 vuotta viimeistään 24.3.2020) ja asuu osuuskaupan toimialueella. Ehdokkaana voi olla vain yhdellä ehdokaslistalla.

Osuuskauppavaaleista löytyy lisää tietoa osuuskaupan sivuilta: https://www.s-kanava.fi/web/pirkanmaa/osuuskauppavaalit

Jos olet kiinnostunut toimimaan alueesi vaaliasiamiehenä (listan perustajana) ja/tai ehdokkaana, laita viestiä osoitteeseen pirkanmaanvas [at] pirkanmaanvas [dot] fi.